1 sierpnia 2016

Ciasto z ricotty ze śliwkami


    Po ciepłym i pięknym weekendzie w górach nadszedł deszczowy poniedziałek. Jednak aura mi nie straszna, bo zaczynam urlop i krople za szybą nie zepsują mi humoru. Taki dzień idealnie pasuje do ciasta, na którego przepis trafiłam przypadkiem na jednym z blogów. To był bardzo smaczny przypadek - ciasto jest wilgotne i lekkie jednocześnie, a śliwki nadają mu lekkiej kwaskowatości. Zniknęło bardzo szybko - polecam!





Ciasto z ricotty ze śliwkami

Źródło przepisu klik

1 opakowanie sera ricotta
1/3 szklanki oliwy z oliwek
1 szklanka cukru
1 1/2 szklanki mąki
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka skórki otartej z cytryny
2 jajka

masło do wysmarowania formy (moja miała średnicę 23 cm)

Formę wysmaruj masłem i nastaw piekarnik na 175 st. C. Ser, cukier, skórkę z cytryny i oliwę miksuj w misce dodając po jednym jajku. Następnie dodaj przesiane sypkie składniki i zmiksuj na gładko, Masę przelej do formy i wstaw do piekarnika na ok. 45 minut*.

*należy piec "do suchego patyczka", u mnie zajęło to ok. godziny, w oryginale była mowa o  35 minutach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz