20 września 2014

Gruszki zamienione w Tarte Tatin


   Lubię poranki, kiedy mam czas w drodze do pracy zaglądnąć do warzywniaka. Tym razem wpadły mi w ręce gruszki konferencje. Tego samego dnia odwiedziła nas Mama przynosząc kilka... gruszek tej samej odmiany z tego samego sklepiku :). Tak oto dotarłam do przepisu stąd, aby wykorzystać nadmiar tych słodkich owoców. 

Tarte Tatin z gruszkami


150 g mąki pszennej
100 g masła, pokrojonego w małe kawałki
25 g brązowego cukru
2 żółtka

4 duże gruszki pokrojone w ćwiartki (użyłam konferencji)
40 g masła
100 g brązowego cukru

Ciasto zarabiamy szybko i wkładamy do lodówki na co najmniej pół godziny. Z masła i cukru robimy karmel na takiej patelni, którą można włożyć do piekarnika (moja ma średnicę 27 cm). Gdy karmel lekko się zarumieni wkładamy gruszki na kilka minut. Rozwałkowanym ciastem pokrywamy karmelizowane owoce na patelni i wkładamy patelnię do pieca rozgrzanego do 200 st.C. Po 20 minutach zmniejszamy temperaturę do 160 st.C i pieczemy następne 20 minut. Na upieczone ciasto należy położyć talerz i szybkim ruchem obrócić patelnię przekładając w ten sposób tartę. Należy przy tym zachować ostrożność(!), ze względu na gorący sos karmelowo-gruszkowy.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz