26 lipca 2015

Ciasto z morelami na maślance



   Zapadł zmrok, wszystkie okna otwarte na oścież, świeże powietrze pozwala odetchnąć po upalnym tygodniu. Jestem sama w domu, mam wieczór dla siebie. Na stole w kuchni morele, słodkie, pachnące latem. Postanawiam upiec nazajutrz ciasto z tymi słonecznymi owocami. Jednak już po minucie mam na stole wszystkie składniki, a kilka chwil później po domu roznosi się przyjemny zapach. Na dobry początek weekendu. Uwielbiam to.




Ciasto z morelami na maślance
przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki link tutaj


160 ml oleju słonecznikowego
1 szklanka drobnego cukru
1 duże jajko
sok wyciśnięty z 1 cytryny i skórka z niej otarta
600 g maślanki [w oryginale jogurtu greckiego]
500 g mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
600 - 700 g moreli
listki tymianku [dodałam od siebie]
Mąkę i sodę przesiewamy. Olej, cukier, jajko, sok z i skórkę z cytryny oraz tymianek mieszamy, następnie wlewamy maślankę i również mieszamy. Dodajemy mąkę z z sodą i ponownie mieszamy. Ciasto przekładamy do blachy o wymiarach 22 x 33 cm wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy przepołowione morele, stroną rozciętą ku górze. Pieczemy w temperaturze 160 st. C przez około 1 godzinę i 20 minut [w oryginale 50 - 60 minut] lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. 

3 komentarze: